A Szociológia Doktori Iskola Science-to-Business workshopot szervez

A Szociológia Doktori Iskola Science-to-Business workshopot szervez
05/25

2018. május 25.

ELTE Társadalomtudományi Kar

05/25

2018. május 25. -

ELTE Társadalomtudományi Kar


 

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Karán működő Szociológia Doktori Iskola május 25-én workshopot szervez a társadalomtudományi tudást hasznosító hazai vállalatok, szervezetek, az Egyetem vezetése, illetve a Doktori Iskola szakértői, kutatói részvételével. A cél új együttműködési lehetőségek feltérképezése, új kutatási irányok kijelölése, illetve olyan közös kutatás-fejlesztési projektek és képzések lehetőségének megvitatása, amelyek hozzájárulnak mind a workshopon részt vevő vállalatok, szervezetek, mind a Doktori Iskola szakmai fejlődéséhez. Az esemény az EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007 "Tehetségből fiatal kutató – A kutatói életpályát támogató tevékenységek a felsőoktatásban” című pályázat keretében valósul meg. Az esemény a Kar oktatói, illetve doktorandusz hallgatói és doktorjelöltjei számára nyitott. 

A workshop fókuszában két terület áll. Az első a Big Data és az adatanalitika: a folytonosan növekvő adattömeg analitikája, vizualizációja, a vállalati tevékenység intelligens monitoringja, megkönnyítve a döntéseket és a döntések következményeinek kiértékelését, optimalizálja a tevékenységet és versenyelőnyt jelent. Az ELTE Társadalomtudományi Kar több tanszékén van adatanalitikai elemzői kapacitás és tudás, az utóbbi időben pedig mindegyik tanszéken folyt a Big Data-hoz sorolható adatelemzés.

A workshop fókuszában álló második terület a közösségi média és marketing: a közösségi média által kínált kvalitatív és kvantitatív adatrobbanás egyszerre formálja át a társadalomtudományi megismerést és nyit új lehetőségeket az üzleti szereplők számára is. A karon a Digitális Szociológia Kutató Központ keretein belül sokszínű kutatások folynak ezen a területen.

Az eseményen bemutatásra kerül a versenyszféra és a felsőoktatás együttműködésének egy már megvalósult, sikeres modellje is, amelynek keretében a Társadalomtudományi Kar egyik tanszékén egy fiatal kutató munkaidejének felében az egyetemen, másik felében egy vállalatnál dolgozott egy olyan kutatási projekten, amely akadémiai kutatási értékkel is bírt, illetve támogatta a szponzor fejlesztéseit is.  

 

 

 
Együttműködő vállalatok, szervezetek (ábécé rendben):

 

 

AnswerMiner

Balluff

DDB

DIMSZ - Direkt és Interaktív Marketing Szövetség

GeoX Térinformatika

iASK - Institute of Advanced Studies Kőszeg (Kőszegi Felsőbbfokú Tanulmányok Intézete)

IFUA Horváth & Partners Management Consultants

iQor

JKH Csoport

Központi Statisztikai Hivatal

Kreatív Kontroll

Magyar GAMECHANGERS Közösség

Magyar Posta

Precognox

 

ESZA logo