A Szociológia Doktori Iskola Science-to-Business workshopot szervez
2018. május 25.
ELTE Társadalomtudományi Kar
2018. május 25. -
ELTE Társadalomtudományi Kar
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Karán működő Szociológia Doktori Iskola május 25-én workshopot szervez a társadalomtudományi tudást hasznosító hazai vállalatok, szervezetek, az Egyetem vezetése, illetve a Doktori Iskola szakértői, kutatói részvételével. A cél új együttműködési lehetőségek feltérképezése, új kutatási irányok kijelölése, illetve olyan közös kutatás-fejlesztési projektek és képzések lehetőségének megvitatása, amelyek hozzájárulnak mind a workshopon részt vevő vállalatok, szervezetek, mind a Doktori Iskola szakmai fejlődéséhez. Az esemény az EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007 "Tehetségből fiatal kutató – A kutatói életpályát támogató tevékenységek a felsőoktatásban” című pályázat keretében valósul meg. Az esemény a Kar oktatói, illetve doktorandusz hallgatói és doktorjelöltjei számára nyitott.
A workshop fókuszában két terület áll. Az első a Big Data és az adatanalitika: a folytonosan növekvő adattömeg analitikája, vizualizációja, a vállalati tevékenység intelligens monitoringja, megkönnyítve a döntéseket és a döntések következményeinek kiértékelését, optimalizálja a tevékenységet és versenyelőnyt jelent. Az ELTE Társadalomtudományi Kar több tanszékén van adatanalitikai elemzői kapacitás és tudás, az utóbbi időben pedig mindegyik tanszéken folyt a Big Data-hoz sorolható adatelemzés.
A workshop fókuszában álló második terület a közösségi média és marketing: a közösségi média által kínált kvalitatív és kvantitatív adatrobbanás egyszerre formálja át a társadalomtudományi megismerést és nyit új lehetőségeket az üzleti szereplők számára is. A karon a Digitális Szociológia Kutató Központ keretein belül sokszínű kutatások folynak ezen a területen.
Az eseményen bemutatásra kerül a versenyszféra és a felsőoktatás együttműködésének egy már megvalósult, sikeres modellje is, amelynek keretében a Társadalomtudományi Kar egyik tanszékén egy fiatal kutató munkaidejének felében az egyetemen, másik felében egy vállalatnál dolgozott egy olyan kutatási projekten, amely akadémiai kutatási értékkel is bírt, illetve támogatta a szponzor fejlesztéseit is.
DIMSZ - Direkt és Interaktív Marketing Szövetség
iASK - Institute of Advanced Studies Kőszeg (Kőszegi Felsőbbfokú Tanulmányok Intézete)
IFUA Horváth & Partners Management Consultants