
Szolgáltatások
Szolgáltatások

Egyetemi polgárként valamennyi hallgatónak és oktatónak jogában áll élni azokkal a lehetőségekkel, amelyet az egyetem az alapszolgáltatásán túl, vagy azokat kiegészítve kínál. Ebben a menüpontban a hallgatók és oktatók az ELTE és a Társadalomtudományi Kar legfontosabb igénybe vehető pluszszolgáltatásairól tájékozódhatnak.
Informatikai és irodai szolgáltatások
Számítógép-használat
A Hallgatói Számítógépterem számítógép-parkjának használatára jogosult valamennyi beiratkozott, az ELTE TáTK képzésein részt vevő hallgató, a terem nyitvatartási idejében. Belépéskor érvényes diákigazolvány bemutatása szükséges a jelen lévő felügyelő munkatárs, Sajben András (sajben.andras@tatk.elte.hu) vagy Guttyán Ildikó (guttyan.ildiko@tatk.elte.hu) számára.
A számítógépterem elérhetősége: ELTE Lágymányosi Campus Északi Tömb, alagsor, -1.54 terem. Telefonszám: +36-1/372-2500/6781
Nyitva tartás a tanév alatt: hétfő – csütörtök: 09:00 – 18:00 óráig; péntek: 09:00 – 16:00 óráig.
Internet- és wifihasználat
A vezetéknélküli (wireless) hálózati kapcsolat az ELTE közösségi tereiben lehetővé teszi, hogy a laptopokban megtalálható wifi adapter segítségével hálózati kapcsolatot létesítsünk megbízható azonosítással és titkosítással. A szolgáltatást valamennyi egyetemi polgár használhatja. A szolgáltatás igénybevétele személyhez kötött, az IIG Ügykezelőjén keresztül igényelhető. A belépéshez IIG azonosító szükséges, amely megegyezik a Caesar-azonosítóval. Caesar-azonosító ugyanebbe a rendszerbe Neptun azonosítóval belépve igényelhető. További információk a wifi igénylésről és a szükséges beállításokról.
Kérdés esetén az ELTE IIG munkatársai nyújtanak segítséget.
Cím: ELTE Lágymányosi Campus Északi Tömb, 1117 Budapest Pázmány Péter sétány 1/A, 6.126 terem
E-mail cím: operator@elte.hu.
Telefon: +36-1/372-2500/6800.
Honlap és további információk
Fénymásolás
Könyvtárban: Önkiszolgáló fénymásolás lehetősége a Némedi Dénes Kari Könyvtár beiratkozott olvasói számára pénzérme bedobásával működő fénymásoló gépeken biztosított. A fénymásolás a szerzői jogok védelmére vonatkozó mindenkori szabályozás figyelembe vételével végezhető.
HÖK irodában: A Hallgatói Önkormányzat irodájában önkiszolgáló nyomtatásra és fénymásolásra van lehetőség az iroda nyitvatartási idejében. Az A/4-es lapra történő fekete-fehér nyomtatás és fénymásolás oldalanként 10Ft-ba kerül, a szkennelés ingyenes.
Szoftverek
Windows, Office oktatóknak: A kar oktatói NEPTUN azonosítóval rendelkező munkatársai számára lehetőség van a felsőoktatási Tisztaszoftver Program által biztosított szoftverek otthoni felhasználásra szánt telepítő DVD-k írható képfájl formátumban való letöltésére és telepítésére. A csomagban Windows operációs rendszerek, valamint az Office 365 ProPlus irodai programcsomag szerepel. A szoftverek letöltésére az oktatói Neptun-bejelentkezést követően, a nyitólapi bal menüoszlopban található "Campus portál" hivatkozásra kattintással nyílik lehetőség.
További információk a felsőoktatási Tisztaszoftver Programról
Office hallgatóknak: A Tisztaszoftver programban részt vevő felsőoktatási intézmények hallgatói – így az ELTE-sek is – regisztráció után öt számítógépre, laptopra, okostelefonra vagy táblagépre telepíthetik az Office 365 ProPlus irodai programcsomagot.
Ugrás a regisztrációra
SPSS: Használatára az ELTE valamennyi érvényes jogviszonnyal rendelkező dolgozója, doktorandusza és doktorjelöltje jogosult, az alap- és mesterképzésen résztvevő hallgatók pedig a kari szabályozástól függően juthatnak hozzá. Az SPSS telepítője a szoftver.elte.hu-ról tölthető le. A telepítésről további információk ezen az oldalon keresztül érhetőek el.
TáTK-s e-mail cím igénylése
Az ELTE valamennyi polgára, oktatója és hallgatója számára lehetőség van elte-s végződésű e-mail cím használatára, amely az oktatók számára a munkahelyi levelezésük során kötelező.
Oktatók: Karunk valamennyi oktatója (az óraadók kivételével) rendelkezik Caesar-azonosítóval, valamint az ennek megfelelő e-mail címmel, amelynek a végződése @caesar.elte.hu. (Amennyiben elfelejtette caesar-azonosítóját, az ELTE IIG ügyfélkapuján Neptun-azonosítóval belépve, a Caesar-igénylés menü alatt tudja megtekinteni)
Hallgatók: Tájékoztatás az e-mail cím igényléséhez szükséges lépésekről
Oktatástámogató rendszerek
Neptun: A Neptun a tanulmányi adminisztrációra (például kurzusfelvételre, vizsgajelentkezésre), hallgatói pénzügyek nyilvántartására és kommunikációra szolgál. A rendszerbe való bejelentkezéshez szükséges felhasználónevet és a később megváltoztatható jelszót a felvett hallgatók a félév kezdete előtt e-mailben kapják meg.
Canvas: A Moodle, illetve Coospace rendszerek alternatívájaként 2016. szeptembertől igényelhető kurzusfelület a Canvas-rendszerben is. Az ELTE szintű Canvas-rendszert azon oktatóknak ajánljuk figyelmébe, akiknek speciálisabb módszertani vagy technikai igényei vannak, illetve azok számára, akik nyílt kurzusokat kívánnak indítani, legyen az magyar, vagy angol nyelvű. A Canvas kézikönyv a https://www.elte.hu/elearning címen érhető el, melyben a főbb funkciók bemutatásán túl a kurzus igénylés menete is olvasható.
Eszközök kölcsönzése előadásokra és szemináriumokra
A Kar oktatói számára lehetőség van a tanszéki készletek felett műszaki eszközök (laptopok, projektorok, hosszabbítók) kölcsönzésére egy-egy szeminárium vagy előadás időtartamára. Az eszközök korlátozott számban személyesen kölcsönözhetők a Dékáni Hivatalban a nyitvatartási időben (hétköznapokon 9:00 és 17:00 óra között).
Könyvek, folyóiratok, segédanyagok
Könyvtárhasználat
Ugrás a kari könyvtár oldalára
Ugrás az ELTE Egyetemi Könyvár oldalára
Online folyóiratok használata
Az ELTE hálózatáról elérhető online folyóiratok
A digitális tartalmak otthoni elérése
Szabad hozzáférésű adatbázisok (az Egyetemi Könyvtár válogatása)
Ingyenesen hozzáférhető online jogtár és céginformációs adatbázis
Jogtár®
Céginfo
A regisztráció nélküli hozzáférés csak ELTE hálózatról lehetséges.
ELTE Reader
AZ ELTE Reader olyan ingyenes digitális folyóiratok, könyvek, újságok és jegyzetek gyűjteménye, melyek elsősorban tabletekre készültek.
Az ingyenes ELTE publikációk elérhetősége
Diákigazolvány-igénylés támogatása
Diákigazolvány
A diákigazolvány a hallgatói jogviszony fennállását tanúsító közokirat, meghatározott közlekedési, kulturális és kereskedelmi kedvezmények igénybevételére jogosít.
A diákigazolvány igénylésének folyamatábrája
Az ELTE-n a diákigazolvány igénylése a Questura Hallgatói Ügyfélszolgálati Iroda weboldalán keresztül online történik, Neptun-azonosítóval történő bejelentkezést követően.
Az elkészült igazolvány matrica nélkül még nem lesz érvényes, az ELTE-n azt a Quaestura Iroda érvényesíti az érvényesítési időszakokban a kihelyezett helyszíneken (az egyetem karain - a Lágymányosi Campuson is), vagy a Quaestura Irodában (1053 Budapest, Egyetem tér 5.), ahol egész évben lehetőség van az érvényesítésre. A diákigazolvány érvényesíthető, ha a hallgató az adott félévben aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkezik (tehát nem kihagyó), valamint ha a diákigazolvány fizikailag sértetlen, és a Neptun adataival megegyező személyes adatokat tartalmaz.
Részletes információk a diákigazolvány igénylés és érvényesítés menetéről az ELTE-n
Tájékoztatás és kommunikációs csatornák
Tájékoztatás és kommunikáció
Kari honlap
Karunk nagy hangsúlyt helyez az elektronikus kommunikációra, amelynek alapvető csatornája a honlapunk. Honlapunk folyamatos frissítéssel naprakész információkat hordoz. A statikus tartalmakon túl, amelyek képzéseinket és szervezeti struktúránkat mutatják be, folyamatosan monitorozzuk és megosztjuk valamennyi, Karunkat érintő, vagy társadalomtudományi relevanciájú híreket és eseményeket, valamint hallgatóink érdeklődésére számot tartó pályázati lehetőségeket, illetve hallgatói gyakornoki lehetőségeket.
Honlapunkkal kapcsolatban felmerült észrevételeket, problémákat és javaslatokat folyamatosan várja az ELTE TáTK Kommunikációs Iroda.
Facebook és Instagram oldal
Karunk hivatalos Facebook oldalán, mint informális kommunikációs fórumon a legfontosabb vagy legérdekesebb kari hírek, pályázati lehetőségek és álláshirdetések mellett a társadalomtudományokhoz szorosabban vagy lazábban kapcsolódó szórakoztató vagy elgondolkodtató tartalmakat is megosztunk. Ugyanitt tesszük közzé a kari eseményekről származó, vagy a hétköznapi életünkkel kapcsolatos megörökített emlékeinket. Az oldal kiváló eszköz arra, hogy fórumot teremtsen jelenlegi és korábbi hallgatóink, oktatóink és munkatársaink között, és valódi közösségé formálja a Kart. Követőink száma ugyanakkor többszörösen meghaladja a kar polgárainak számát, így szélesebb körű társadalomtudományos fórumként is tekintünk rá. Az ELTE TáTK tevékenységét az Instagram oldalán is lehet követni.
YouTube csatorna
A Kar saját YouTube csatornával rendelkezik, ahol megosztásra kerülnek rendezvényeken készült videók, a szakokat bemutató tájékoztató kisfilmek, valamint a kart népszerűsítő kampányfilmek.
Hírlevél a munkatársaknak
Az ELTE TáTK Kari Hírlevél a Kar munkatársainak szóló információkat tartalmazza az adott hétre. Üzemeltetője a TáTK Kommunikációs Iroda.
Az ELTE TáTK Hallgatói Önkormányzat oldalai
Az ELTE TáTK HÖK is üzemeltet információs csatornákat a hallgatók számára.
Étkezés
Büfék a Campuson
A Campuson három büfé található, valamennyit a Dényi Bt. üzemelteti.
- Campus Faloda, az északi épület régi, "kémia" épületének földszintjén, a 071-072 számú helyiségekben. A büfében a déli órákban meleg étel vásárolható. Az aktuális kínálattal kapcsolatban a faliújságról lehet tájékozódni. Nyitva tartás: 7:30-18:00 (vizsgaidőszakban 16:00-ig)
- Galéria büfé, az északi épület Gömb aulájának galériában. A büfében egyénileg összeállítható salátatál és friss péksütemények is kaphatók. Nyitva tartás: 7:30-17:00
- Déli büfé, a déli épület földszintjén, a nyugati kapu közelében található. Nyitva tartás: 7:30-17:30 (hétfőn 8:00-tól, pénteken 15:00-ig)
Parkolás és kerékpár-tárolás
Parkolás
A Lágymányosi Campus zárt parkolójának használatára jogosult valamennyi TáTK-s oktató, óraadó, munkatárs és hallgató. A TáTK vendégei számára egyszeri bejutási lehetőség igényelhető. A főállású oktatók, munkatársak belépőkártyát igényelhetnek, mások beléptetése rendszám-azonosítás alapján történik.
A lágymányosi ELTE-parkolót használók közül csak a főállású dolgozók kaphatnak belépőkártyát.
Vendégek, óraadók és hallgatók rendszám-azonosítással hajthatnak be a parkolóba, legfeljebb az aktív státuszban töltött félév időtartamára kiadott engedéllyel.
A behajtási ügyintézés menete:
Főállású dolgozó gépjárműváltozásának bejelentése, jogosultság változtatásának kérése, kártya elvesztése, cseréje:
- szervezeti egység adminisztrátora által a Gazdasági Hivatalnak (czinege.kata@tatk.elte.hu) küldött levélben, mely minden esetben tartalmazza az oktató nevét és ELTE-azonosítóját (ha nem csak hétvégi épület belépési engedélyt kér, akkor járműve pontos típusát és rendszámát is).
Óraadó féléves jogainak újraaktiválása, új jogosultság kérése, adatváltozás bejelentése:
- szervezeti egység adminisztrátora által a Gazdasági Hivatalnak (czinege.kata@tatk.elte.hu) küldött levélben, mely minden esetben tartalmazza az oktató nevét, Neptunk-kódját, járműve pontos típusát és rendszámát.
Vendég egy napra szóló behajtási engedélyének kérése:
- szervezeti egység adminisztrátora, vagy a vendéget fogadó dolgozó által az épületüzemeltetés részére (sorompo@elte.hu) küldött levélben, mely minden esetben tartalmazza a vendég nevét, járműve pontos típusát és rendszámát, valamint az érkezés napját. Az épületüzemeltetés – a visszaélések elkerülése érdekében – csak az elte.hu és al-domain-jeiről küldött (pl.: tatk.elte.hu) leveleket fogad!
Doktori hallgató féléves jogainak újraaktiválása, új jogosultság kérése, adatváltozás bejelentése:
- a hallgató által a Doktori Iskola titkárságának nak (doktori@tatk.elte.hu) küldött levélben, mely minden esetben tartalmazza az hallgató nevét, Neptun-kódját, járműve pontos típusát és rendszámát.
Nappalis, estis, levelezős hallgató féléves jogainak újraaktiválása, új jogosultság kérése, adatváltozás bejelentése:
- a hallgató által a HÖK címére (parkolas.tatkhok@gmail.com) küldött levélben, mely minden esetben tartalmazza az hallgató nevét, EHA-kódját, képzési adatait, járműve pontos típusát és rendszámát.
Kerékpár-tárolás
A Campus területén a kültéri kerékpár-tárolási lehetőségek mellett (az Északi Tömb északi és keleti bejárat közelében) a kerékpárok zárt de fedetlen helyen történő tárolására is jogosult valamennyi TáTK-s oktató, munkatárs és hallgató. Az erre vonatkozó szándékot minden alkalommal az Északi Tömb északi portáján lehet jelezni. A portástól kapott táblázatba bejegyzendő az aktuális dátum és időpont, a kerékpáros neve, elérhetősége és aláírása, illetve a portástól kapott biléta száma. A kerékpártároló a portától balra fordulva, a folyosó utáni üvegajtó mögött található (15-ös ajtó), az üvegajtó megközelítésekor azt a portás távvezérléssel nyitja. A kerékpárt a tárolóban érdemes lezárni. A tároló ajtaja belülről az ajtó mellett elhelyezett kapcsolóval nyitható. A kerékpár felvételekor a portán a biléta visszaadandó, a felvétel időpontját rögzíteni kell. A kerékpár felvételekor a portás az ajtót a leadáskor szokásos módon nyitja. A kerékpár a tárolóban több napra is otthagyható.